REDO FÖR LÄGER

Kom ihåg-lista för vårdnadshavare

• Hjälp mig gärna att packa, men gör det tillsammans med mig, så att jag vet vad jag har med mig och var i ryggsäcken det ligger.
  • Packa smart – jag behöver inte ha med mig tre olika tjocktröjor och tio par strumpor. Det går faktiskt att torka kläder som har blivit blöta! Ju färre saker jag har att ta ansvar för och hålla koll på desto lättare blir det.
  • Om jag inte hör av mig på flera dagar är det för att det är så roligt på lägret att det inte finns tid att prata med dig. Men OM jag behöver dig, kommer jag att höra av mig. Då hjälper ledarna till att ringa. Lita på det! O Jag mår, tro det eller ej, faktiskt bra av lite föräldrafritt ibland.
  • Försök att glädjas at att jag har super- kul -helt utan skärmar, spel och sociala Imedier! När hände det senast? =

Packlista läger

Här är en vägledning för vad som man bör/kan ha med sig på ett läger. Med lite sunt förnuft så lägger man till och drar ifrån själva.