———————————

———————————

Vårt medlemsregister är webbaserat, och därför behöver du inte ladda hem något för att få systemet att fungera.

Medlemsregistret fungerar med webbläsare som Firefox, Internet Explorer och Safari, samt är kompatibelt med operativsystemen Windows, Linux och Mac OS.

Medlemsregistret heter Scoutnet.

Inloggning
Inloggning till medlemssystemet hittar du på Svenska Scoutförbundets hemsida.
För att logga in måste du först generera ett lösenord.

Klicka på länken ovan och på den nya sidan som visas anger du ditt medlemsnummer eller din mejladress. Följ sedan de instruktioner som följer.

Den mejladress som du skall uppge är den du angivit till scoutkåren.

Om du inte haft någon mejladress registrerad, inte kan ditt medlemsnummer eller inte kan generera ett lösenord, måste du kontakta
din medlemsregistrerare eller förbundskansliet för att få en inloggning.

Om det fungerar som det ska, skickas ett lösenord till din mejladress. Kopiera detta lösenord och återvänd till länken för medlemsregistret ovan. Ange din mejladress eller medlemsnummer i fältet Användarnamn och klistra in ditt nya lösenord i fältet Lösenord.
Denna procedur upprepar du om du i framtiden glömmer ditt lösenord eller vill byta lösenord. Om du vill byta lösenord när du väl är inloggad i systemet, klickar du på länken Byt lösenord på Mina sidor. Det går inte att
ange ett eget lösenord, medlemsregistret kommer att skapa ett åt dig.